Hvorfor Julekalender?

En julekalender er en av de mest engasjerende markedsaktivitetene du kan gjøre. Du gir et positivt inntrykk til dine kunder i førjulstiden samtidig som du promoterer dine produkter og tjenester.

Dine kunder vil faktisk gjøre en innsats selv for å bli påvirket av din merkevare – hvor bra er ikke det!?

Tallene fra i fjor viser at over 40% av deltakerne var med på julekalenderen 6 eller flere ganger i løpet av desember. Og her er det ikke snakk om at de ser en banner eller får en DM i posten som deretter går rett i søpla – nei, de går aktivt inn på julekalenderen, ser dagens spørsmål og svarer. I snitt bruker en deltaker 2.43 minutter på kalenderen.

 Du kan gjøre julekalenderen så enkelt eller avansert som du selv ønsker – den vil uansett gi dine kunder en positiv opplevelse.

Så hva kan du bruke kalenderen til?

Du kan: 

  • Vise frem og skape blest om kampanjeprodukter
  • Skape positivt engasjement hos kunder og dermed styrke din merkevare
  • Øke antall fans på Facebook
  • Promotere dagens tilbud etter at en deltaker har svart på dagens spørsmål
  • Øke kunders bevissthet om deg og dine produkter ved å stille spørsmål relatert til din nettbutikk, firma eller merkevare
  • Få kundene dine til å dele, snakke om og glede seg til kalenderen – positivt engasjement sprer seg raskt!