Julekalender på Facebook

En julekalender på Facebook vil øke engasjementet og skaffe flere følgere til din Facebookside. Alt er gjort klart slik at du raskt kan få kalenderen opp og stå på Facebook.

Installering er så enkelt som å klikke på en knapp og deretter velge hvilken av undersidene til din Facebookside du ønsker at kalenderen skal ligge på.

Hver enkelt luke kan også deles på Facebook. Slik kan deltakerne enkelt dele det de synes er en kul premie eller et morsomt spørsmål med sine facebookvenner. Og siden mer enn 50% av all aktivitet på sosiale medier kommer fra mobile enheter har vi sørget for at julekalenderen fungerer optimalt på mobil og nettbrett.

Gjennom julekalenderen kan du komme med et unikt tilbud hver dag i desember, eller kjøre konkurranse med spørsmål og svar hvor deltakerne kan vinne kule premier. Del så julekalenderen på Facebook, og du vil nå ut til enda fler! En julekalender er enkelt å lage og en veldig effektiv måte å skape oppmerksomhet rundt din bedrift på. Dine facebookfølgere kan hver dag i hele desember glede seg til neste luke i kalenderen. Dette er en flott måte å ha en Facebook-konkurranse på, siden advent er en tid hvor mange er ute etter ideer til julegaver til kjente og kjære.

Hvorfor bør du ha julekalender på Facebook?

De som bruker Facebook aktivt er ofte innom siden sin hver dag, og du kan lett gjøre dem oppmerksomme på julekalenderen.

En julekalender skaper engasjement og spenning gjennom å utfordre kundene. Skaff deg en online julekalender app på Facebook og skap blest for din bedrift. Du kan her velge enten å kjøre konkurranser gjennom spørsmål, eller komme med gode tilbud til kundene. I julekalenderen får du engasjert kundene på en helt ny måte. De som får julekalenderen din i sin nyhetsfeed på Facebook har allerede et godt kjennskap til deg, og slik kan du skape en enda bedre relasjon til dine eksisterende kunder. En julekalender er interaktiv gjennom at det er noe nytt som skjer hver dag i hele desember, og å delta i en slik konkurranse skaper en spenning og positiv relasjon til din bedrift. Gjennom en julekalender på Facebook kan du altså få et enda bedre forhold til dine kunder!

De som liker Facebooksiden din vil se kalenderen og delta

De kundene som allerede følger deg på Facebook vil få opp julekalenderen i sin nyhetsfeed. Hvis de synes julekalenderen ser spennende ut eller har en premie de ønsker seg, vil de forhåpentlig delta i kalenderen. Hvis de liker, kommenterer eller deler julekalenderen, vil den nå ut til enda flere potensielle kunder. Slik kan du øke antallet facebookfølgere, og få flere visninger og klikk på din webside. Ting spres veldig raskt og enkelt på Facebook, og derfor er en julekalender noe som garantert vil engasjere og oppfordre flere til å like din bedrifts facebookside.

Når noen liker Facebooksiden din vil vennene deres se dette i sin nyhetsfeed og forhåpentligvis bli med de også

Gjennom en julekalender app på Facebook sprer du raskt og enkelt blest om din bedrift og de produktene eller tjenestene du ønsker og selge. Slik når du ut til enda flere kunder og skaper et positivt engasjement og bevissthet om bedriften. Alle elsker vel å få ting gratis, og en Facebook-konkurranse i adventstiden er en perfekt anledning til å få flere likes og følgere til facebooksiden din. Oppfordre gjerne deltakerne til å like og dele konkurransen med sine venner, slik at facebook-konkurransen når ut til enda flere! Mange av følgerne du får på grunn av julekalenderen vil også følge deg videre på facebooksiden din, og du kan oppdatere dem jevnlig med tilbud og oppdateringer om bedriften. Slik kan en julekalender på Facebook få enda flere til å bli kjent med din bedrift og hva dere driver med, og øke omsetningen.

Fordeler ved julekalender for bedrift eller firma

Din bedrift vil få mange fordeler av å kjøre en julekalender på Facebook. Du kan enten velge å kjøre en julekalender blant de ansatte hvor de kan vinne premier, eller kjøre julekalender ut mot kundene dine. En julekalender for de ansatte kan skape et positivt engasjement og ekstra spenning i de ansattes hverdag, og du kan lyse ut fine premier til én eller flere vinnere. Dette skaper garantert god førjulsstemning på arbeidsplassen i din bedrift!

Det spiller ingen rolle om den bedrift er liten, mellomstor eller stor, en julekalender app på Facebook er uansett et hyggelig tiltak som deltakerne synes er spennende. Det vil også generere aktivitet til din facebookside, og føre til både nye likes og følgere. Dette er altså en ypperlig måte å spre ordet om hva din bedrift driver med, og hva dere kan tilby kundene. Du kan gjerne også dele hvem som ble vinneren eller vinnerne når julekalenderen er avsluttet, og gratulerer dem ved å si noen hyggelige ord.

Julekalender på Facebook skaper god dialog til kundene

Det er altså mange fordeler med å kjøre en julekalender på Facebook. For bedrifter er det viktig å være synlig i de kanalene hvor kundene selv befinner seg, så synlighet på Facebook er en absolutt fordel. Facebook er jo flaggskipet av sosiale medier i Norge, og svært mange er innom Facebook hver eneste dag. En julekalender på Facebook for bedrift eller firma skaper derfor god dialog med kundene eller engasjement blant de ansatte i bedriften.

En julekalender skaper på denne måten en hyggelig stemning før jul, hvor du kan glede noen litt ekstra.

Du legger selv inn hvilke spørsmål du ønsker å stille og svaralternativer, og du velger også hva man kan vinne. Siden ”alle” er på Facebook og det er en sosial plattform hvor du kan dele det du vil med venner og bekjente, er julekalender en super måte å nå ut til en bredere publikum på. På Facebook kan kjente og kjære dele ting som er viktig for dem med sine venner, og derfor er dette et perfekt sted å engasjere folk gjennom din julekalender.

Uansett om premien er en langweekend på spahotell, en ny sykkel, et par sko eller gavekort hos din bedrift, vil det garantert skape god stemning blant deltakerne. For hvem elsker vel ikke konkurranser?

Se en live demo av julekalender på Facebook

Julekalender på Facebook